luni, 30 martie 2015

Cartea de gramatica si Divinitatea

     Cand eram mic credeam in Dumnezeu, nu in cel prezentat de biserica, era un Dumnezeu al meu. Imi amintesc o intamplare in care nu-mi mai gaseam cartea de gramatica. Am cautat-o peste tot timp de vreo 2-3 zile, dar era de negasit. Cartea era tare importanta pentru mine, asa ca am inceput sa ma rog lui Dumnezeu pentru a o gasi. In timp ce ma rugam, la un moment dat aud ceva cazand in zona biroului. Merg acolo si minune... cartea mea de gramatica!!! Acum devenise evident, Dumnezeu exista!!! I-am multumit Domnului si i-am promis ca sunt in slujba lui pentru totdeauna. Dar lucrurile au luat o cu totul alta turnura. Am facut fix pe dos: l-am ponegrit pe Dumnezeu, ma bateam prin cluburi, beam si fumam fara masura, judecam dupa bunul plac oamenii si mare parte din timp eram mai degraba distructiv. Faptul ca am incetat sa mai cred in primul rand in mine, m-a dus la o forma de nihilism in care a trebuit sa-mi hranesc ego-ul nejustificat pentru a detine controlul vietii mele. 
      Revenind la cartea de gramatica, ce s-a intamplat de fapt? Cumva cartea ajunsese si ramasese suspendata intre birou si perete, ramanand acolo cateva zile si, coincidenta sau nu, alegand sa cada pe podea tocmai in momentul in care eu ma rugam s-o gasesc.
      Acum cand apar situatii dure, ganduri si perceptii negative despre mine, despre ceilalti, caut sa le accept, sa le controlez cat pot de bine si sa le las sa plece. Uneori imi iese, alteori nu, dar lucrez sa-mi gestionez emotiile productiv si cred ca evoluez pas cu pas. Cat despre Divinitate, cred ca se manifesta in fiecare dintre noi, in conexiunile interumane, in relatiile cu animalele, in comuniunea cu natura, cu Universul. Imi plac spusele lui Einstein, asa ca el e cel care incheie postarea: "Daca examinam si patrundem cu mijloacele noastre limitate secretele naturii, vom vedea ca dincolo de toate inlantuirile observabile, ramane ceva subtil, intangibil si inexplicabil. Veneratia fata de forta aceasta aflata dincolo de tot ce putem noi intelege este religia mea. In masura asta sunt, intr-adevar, religios."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu